Aflysningsforsikring: Spørgsmål og svar

Hvor dækker forsikringen?

Forsikringen dækker i hele verden

Hvornår dækker forsikringen?

Forsikringen dækker i den periode der er opgivet på policen

Hvad dækker forsikringen?

Forsikringen dækker det dokumenterede tabte honorar du har som musiker i tilfælde af aflysning af et arrangement. Forsikringen dækker op til den sum der fremkommer af din police

Hvem er dækket af forsikringen?

Dækket er det medlem der har tegnet forsikringen

Er mit band dækket af forsikringen?

Forsikringen er personlig og dækker derfor kun den sikrede

Hvilke typer aflysninger dækker forsikringen?

  • Død eller akut sygdom/tilskadekomst som kræver lægeordineret sengeleje.
  • Brud på knogler der medvirker at den sikrede ikke kan gennemføre arrangementet.
  • Pludselig opstået sygdom hvor der forelægger en lægeerklæring for, at arrangementet ikke kan gennemføres.
  • Brand, indbrud eller eksplosion i arrangørs virksomhed eller privat bolig, der gør det absolut nødvendig for arrangøren at aflyse arrangementet.
  • En skade i lokalerne hvor arrangementet skal afholdes der umugliggør gennemførelsen.
  • Ekstreme vejrforhold der hindrer sikrede i at udføre sit arbejde.
  • Manglende leverance af udstyr fra ekstern samarbejdspartner, som gør det umuligt for sikrede at gennemføre sit arbejde.
  • Arrangørs konkurs, betalingsstandsning eller rekonstruktion, såfremt dette sker mindre end 2 uger før arrangementets afholdelse.
  • Vi henviser til altid gældende betingelser for hvad forsikringen dækker.

Hvad dækker forsikringen ikke

  • Aflysning eller ekstraudgifter der var kendt af sikrede ved tegning af forsikringen.
  • Aflysning eller ekstraudgifter forårsaget af sygdom eller ulykke, som på tidspunktet for bestilling af arrangementet var kendt af de sikrede.
  • Aflysning eller ekstraudgifter på grund af ændrede planer, fortrydelse m.v.
  • Aflysning eller ekstraudgifter som er dækket af indgået kontrakt mellem arrangør og sikrede.
  • Epidemi og pandemier.
  • Vi henviser til de gældende betingelser for hvad forsikringen ikke dækker

Hvordan defineres et honorar?

Der dækkes det tab den sikrede har på grund af aflysningen. Tabet skal kunne dokumenteres. Der dækkes maksimalt med den sum og de dækningsbeløb der fremkommer af policen

Hvor lang tid før arrangementets afholdelse kan forsikringen dække?

Forsikringen dækker aflysninger op til 3 måneder før arrangementets afholdelse

Kan jeg få dækning for flere aflyste arrangementer

Hvis samme skadebegivenhed medfører tab af honorar for flere aflyste arrangementer, kan man få dækning for op til 3 aflyste arrangementer inden for forsikringsperioden. Forsikringen dækker stadig maksimalt op til den årlige udbetaling og forsikringssum der fremkommer af policen.

Kan jeg få dækning for lydtekniker og lejet udstyr i forbindelse med aflysning?

Forsikringen dækker med op til 50% af udgiften til lydtekniker og lejet udstyr når et arrangement aflyses på grund af dækningsberettiget skadeårsag. Det maksimale beløb der kan dækkes fremkommer af policen.

Hvad skal jeg gøre når jeg får en skade?

  • Du skal hurtigst muligt anmelde din skade ved at trykke her. (indsæt link til skadeanmeldelse)
  • Du vil kort efter modtage en mail hvor vi bekræfter modtagelse af din skadeanmeldelse. Herefter vil du blive kontaktet af en skadebehandler fra DMF Forsikring. Vi skal altid modtage din kontrakt på det aflyste arrangement i tilfælde af en skade.

Standardkontrakt

  • En forudsætning for at forsikringen dækker, er at du har en kontrakt med arrangøren, der som minimum opfylder DMF´s standardkontrakt. I tilfælde af at du får brug for din forsikring, skal du indsende den udfyldte kontrakt sammen med din skadeanmeldelse. Du finder standardkontrakten på DMF´s hjemmeside ved at klikke her.
  • For at forsikringen dækker, er det et krav at både arrangør og medlem har underskrevet kontrakten. Dog accepteres en mailkorrespondance hvor begge parter har givet sin accept til arrangementet. Kontrakten skal altid være udfyldt og accepteret af begge parter inden arrangementet afholdes.

Hvad koster forsikringen?

Kan jeg blive forsikret hvis jeg ikke er medlem?

Nej – vi er vores medlemmers forsikringsselskab, så forsikringen er forbeholdt medlemmer

Er der karensperiode på forsikringen?

Når du har tegnet aflysningsforsikring, vil de første 14 dage være at betragte som karensperiode. Det betyder at forsikringen ikke dækker for aflysning på grund af sygdom eller ved aflysning fra arrangør i denne periode.

Særlige forhold ved medlemmets sygdom?

Når du anmelder en skade som følge af sygdom, vil forsikringsselskabet i nogle tilfælde – herunder bl.a. stress relaterede sygdomme – kræve yderligere oplysninger fra din praktiserende læge, for afklaring omkring sygdomsforløb.

Skal jeg have en lægeerklæring for at forsikringen dækker?

  • Hvis du bliver syg og må aflyse et arrangement, skal du straks anmelde skaden på vores hjemmeside.
  • Du skal vedhæfte din kontrakt på jobbet, hvor bl.a. dit honorar fremkommer.
  • For at forsikringen dækker, skal vi altid have en lægeerklæring på at du er syg.
  • Lægeerklæring eller kontrakt kan desuden indsendes til skade@dmf.dk.
  • En eventuel udgift til en lægeerklæring skal du selv betale.